W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznanych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów trzecia część krówek. Łącznie 18 cukierków w rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostało w torebce ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:06:18+01:00
Ile krówek zniknęło
18/3=6
ile irysow zniknelo:
6*2=12
ile krówek bylo:
6*3=18
ile bylo irysow:
12*2=24
ile zostalo krowek:
(18/3)*2=12
ile zostalo irysow:
24/2=12
ile lacznie jest cukierkow:
12+12=24
4 4 4
2010-01-06T16:11:51+01:00
Tzn zniknęło 18 cukierków tak bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam
jeśli tak no to rozwiązanie :
x = irysy
y = krówki
½ x + ⅔ y = 18
½ x = ⅔ y ( zostało tyle samo irysów i krówek)
½x = 18 ÷ 2=9
⅔ y = 18 ÷ 2=9
tyle zgineło ( ½x i ⅔y)
a wiec zostało
½x i ⅓y
½x=9
⅔y=9 a więc
⅓y= 3
zostało 9 irysów
i 3 krówki
razem w torebce zostalo 12 cukierków
chyba mi się troszke pomieszało nie wiem czy to dobrze jest
3 1 3