Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T21:42:29+02:00
Cały układ traktujemy jako wahadło matematyczne:
Wzór na okres drgania wahadła:
T = 2π√l/g

l1 = 10 m
l2 = 10m - 4m = 6m
T1 = 2π√l1/g
T1 = 2*3,14 * √10m / 10m/s
T1 = 6,28 s

T2 = 2π√l2/g
T2 = 2*3,14 * √6m / 10m/s
T2 = 4,86 s

Zmiana okresu wahań:
T1 - T2 = 6,28s - 4,86s = 1,42 s

Odp: Okres wahań tatarnika zmniejszy się o 1,42 s.
1 3 1
2009-09-20T22:18:57+02:00

T = 2π√l/g

l₁= 10 m
l₂= 10m - 4m = 6m
T₁ = 2π√l1/g
T₁ = 2•3,14 • √10m / 10m/s
T₁ = 6,28 s

T₂ = 2π√l2/g
T₂ = 2•3,14 • √6m / 10m/s
T₂ = 4,86 s


T₁ - T₂ = 6,28s - 4,86s = 1,42 s

1 5 1