Odpowiedzi

2010-01-06T16:08:08+01:00
Musisz skorzystać z układu okresowego tam wszystko jest.
Np. masa cząsteczkowa tlenu O wynosi 18u, a azotu N 14u.
A jak masz związek np. N2O to po prostu dodajesz:
2*14u(bo są 2 cząsteczki azotu) + 16u = 44u
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:10:31+01:00
Masa atomowa jest w ukladzie okresowym pierwiastkow. Wezmy sobie tlen O. Ma on mase 15,99 ale KAZDA MASE SIE ZAOKRAGLA DO CALOSCI czyli tlen ma 16 U (junitow).
a w zwiazkach chemicznych oblicza sie tak:
Woda (h2o) sa dwa atmoy wodoru i jeden tlenu
dwa pomnozone przez mase wodoru + jeden pomnozony przez mase tlen = 2 x 1u + 1 x 16 u = 18u.
I tak w kazdym :P np. NaCl:
masa Na= 22,99 czyli 23
masa Cl= 35,45 czyli 35 (zawsze sie zaokragla zgodnie z zasadami math xd)
W zwiazku NACL : jeden atom Na, jeden atom Cl
23+35= 58 u wazy ten zwiazek
jakby bylo 2 NaCl to caly wynik razy dwa :).
1 5 1