Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T21:16:02+02:00
Ponieważ piasek łatwo i szybko nagrzewa się na słońcu, co sprawia że wchłania ciepło i jest wtedy gorąco. Natomiast w nocy piasek równie łatwo oddaje ciepło, a po drugie nad pustynią jest zawsze bezchmurnie, co sprawia, że nic nie zatrzymuje tego ciepła na ziemi
10 4 10
2009-09-20T21:29:16+02:00
Amplituda temperatur na pustyni jest ogromna (w dzień 60 stopni, w nocy spada poniżej 0). Przyczyna tych różnic jest niska wilgotność powietrza.
pozd..
14 3 14
2009-09-20T21:38:57+02:00
Ponieważ na pustyni nie ma roślin, ani wilgoci, króre zatrzymują ciepło i dla tego w dzień pronienie słoneczne ogrzewają piasek, jak patelnię, a w nocy to ciepło szybko ucieka , a słołońce wtedy nie grzeje i dla tego właśnie jest zimno
4 4 4