Oblicz pole powierzchni sześcianu o krawędzi długości:
a) 7cm b) 2,5dm c) 4,2m d) 11cm 8mm


oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach:
a) 6cm x 5cm 8cm b) 6,5dm x 4dm x 10dm
c) 2 i jedna druga cm x 8cm x 6cm d) 2dm x 5,8cm x 45mm

:);D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:30:17+01:00
Zad.1

wzór - P = a * a * 6

a) P=7cm*7cm*6 = 294cm³
b) 2,5dm*2,5dm*6=37,5dm³
c) 4,2m*4,2m*6=105,84m³
d)11,8cm*11.8cm*6=835,44cm³

Zad.2

wzór - Pc = 2*a*b + 2*a*c + 2*b*c

a)
a=6cm
b=5cm
c=8cm
Pc=2*6cm*5cm+2*6cm*8cm+2*5cm*8cm=60cm+96cm+80cm=236cm³

b)
a=6,5dm
b=4dm
c=10dm
Pc=2*6,5dm*4dm+2*6,5dm*10dm+2*4dm*10dm=52dm+130dm+80dm=262dm³

c)
a=2 i jedna druga cm=2,5cm
b=8cm
c=6cm
Pc=2*2,5cm*8cm+2*2,5cm*6cm+2*8cm*6cm=40cm+30cm+96cm=166cm³

d)
a=2dm=20cm=200mm
b=5,8cm=58mm
c=45mm
Pc=2*200mm*58mm+2*200mm*45mm+2*58mm*45mm=23200mm+18000mm+5220mm=46420mm³



* - oznacza mnożenie
8 4 8
2010-01-06T16:37:56+01:00
Ad. 1
Pole sześcianu oblicz się ze wzoru P=6a²
a)6*49=294 cm²
b)6*6,25=37,5 dm²
c)6*17,64=105,84 m²
d)6*(11,8)²=835,44 cm²

Ad.2
Pole powierzchni prostopadłościanu obliczamy ze wzoru P=2ab+2bc+2ac
a) a=6 cm b=5 cm c=8 cm
P=2*6*5+2*5*8+2+6*8=60+80+96=236cm²
b) a=6,5 dm b=4 dm c=10 dm
P=2*6,5*4+2*4*10+2*6*8=52+80+96=
c) a=2,5cm b=8cm c=6cm
P=2*2,5*8+2*8*6+2*2,5*6=40+96+30=166cm²
d) a=2dm=20 cm b=5,8cm c=0,45cm
P=2*20*5,8+2*5,8*0,45+2*20*0,45=232+5,22+18=
7 3 7