Odpowiedzi

2010-01-06T16:40:11+01:00
Adam Mickiewicz - polski poeta oraz publicysta polityczny
urodzony 24.12.1798r.
w Zaosiu koło Nowogródka.
Zmarł 26.11.1855r.
w Stanbule,spoczywa w podziemiach Katedry Wawelskiej.
Proszę o naj... ;]
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:07:58+01:00
Adam mickiewicz urodził się w1798r. był to poeta i dramatopisarz uznawany za najwybitniejszego twórcę w dziejach polskiego pisarstwa. jego barwna postać i genijalne dzieła do dziś fascenują. adam dzieciństwo spędził w drobnoszlacheckim dworku w rodzinnym Zaosiu i w pobliskim nowogródku gdzie chodził do szkoły studjował literatóre na uniwersytecie Wileńskim. po tem dostał prace jako nauczyciela w Kownie.Zakochał się w siostrze przyjaciela Mari wereszczakównie mickiewicz bardzo przerzył jej ślub z innym. włade cesarskie osądziły Mickiewicza za uczestnictwo w tajnym towarzystwie filomatów filomaci wierzyli w potęge nauki w wartość przyjażni i siłe młodości do której zwracał się w swym dziele "oda do miłości" mickiewicz przez to towarzystwo został wysłany w głąb rosji tam przerzywał miłostki.Znano go jako twórce ballad i romansów powieści poetyckie np; Grażyna i dramaty dziady.Dzięki pomocy przyjaciół adam opuścił rosję i udał się w podróż po europie.przebywał w niemczech Szwajcari we Włoszech, zwiedził sycylię w czasie powstania listopadowego (1831) chcąc wrócić do kraju dotarł do wielkopolski gdzie napisał
Retunde Ordona.
Niedługo póżniej w Dreżnie powstała 3 część dziadów w 1832 wyjechał do paryża gdzie został do końca swych dni tam napisał pana tadeussza jego ostatnie dzieło zmarł w 1855 na cholere żegnało go tysiące ludzi.
3 4 3