A) W gimnazjum w Marysinie są trzy klasy pierwsze. Do klasy 1a uczęszcza x uczniów, di klasy 1b o trzy osoby więcej,a do klasy 1c o dwie mniej. Ilu pierwszoklasistów ma gimnazjum w Marysinie

B) Marcin ma x złotych, jacek o 5 złotych więcej, a Olek trzy razy więcej niż marcin. Ile pieniędzy mają razem

C)W parku rośnie x lip, y kasztanów, a także klony i akacje. Klonów jest 2 razy więcej niż lip, a akacji o 10 więcej niż kasztanów. Ile drzew rośnie w parku ?

D) Kierowca przejechał pierwszego dnia drogi x km drugiego dnia o 100 więcej, a trzeciego dnia trzy razy więcej niż pierwszego. Ile kilometrów przejechał w sumie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:33:11+01:00
A) x+x+3+x-2=3x+1
b) x+x+5+3x=5x+5
c) x+y+2x+10y=3x+12y
d) x+x+100+3x=5x+100
4 4 4
2010-01-06T16:37:26+01:00
A) W gimnazjum w Marysinie są trzy klasy pierwsze. Do klasy 1a uczęszcza x uczniów, di klasy 1b o trzy osoby więcej,a do klasy 1c o dwie mniej. Ilu pierwszoklasistów ma gimnazjum w Marysinie

1a-->x
1b-->x+3
1c-->x-2

1a+1b+1c= wszyscy pierwszoklasiści
x+x+3+x-2=3x+1


B) Marcin ma x złotych, jacek o 5 złotych więcej, a Olek trzy razy więcej niż marcin. Ile pieniędzy mają razem

Marcin-->x
Jacek--> x+5
Olek-->3x

Razem:
x+x+5+3x=5x+5


C)W parku rośnie x lip, y kasztanów, a także klony i akacje. Klonów jest 2 razy więcej niż lip, a akacji o 10 więcej niż kasztanów. Ile drzew rośnie w parku ?

lipy--->x
kasztany-->y
klony-->2x
akacje-->y+10

razem:
x+y+2x+y+10=3x+2y+10



D) Kierowca przejechał pierwszego dnia drogi x km drugiego dnia o 100 więcej, a trzeciego dnia trzy razy więcej niż pierwszego. Ile kilometrów przejechał w sumie

1 dzień-->x
2 dzień-->x+100
3 dzień-->3x

razem:
x+x+100+3x=5x+100

Więcej nie wiem, ale mam nadzieję, że choć trochę pomogłam. Pozdrawiam ;)
14 4 14
2010-01-06T17:42:11+01:00
1.
a=x
b=a+3 ==> b=x+3
c=a-2 ==> c-x-2
a+b+c = x+x+3+x-2
a+b+c = 3x+1

2.
m=x
j=x+5
o=3x
m+j+o = x+x+5+3x
m+j+o = 5x+5

3.
l=x
ka=y
kl=2x
a=y+10
l+ka+kl+a = x+y+2x+y+10
l+ka+kl+a = 3x+2y+10

4.
d1=x
d2=x+100
d3=3x

d1+d2+d3=x+x+100+3x
d1+d2+d3=5x+100
2 3 2