Miedzy Doliną Wichrów a Poziomkowym Wzgorzem kursują regularnie: pociąg i autobus.Na przebycie drogi w jedną stronę pociąg potzrebuje 3h,a autobus 4h{łącznie z postojami} O godzinie 8 pojazdy wruszyły jednocześnie z Doliny Wichrów.Októrej godzinie wyrusza ponownie z tego samego miejsca?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T21:50:03+02:00
NWW(3, 4) = 12
Czyli o 20.

No chyba, że autor pisząc "z tego samego miejsca" miał na myśli Dolinę Wichrów, wtedy następnego dnia o 8 (po 2*12h), jeżeli "z tego samego miejsca" oznaczało po prostu jakikolwiek przystanek, to o 20.
1 5 1
2009-09-20T21:51:12+02:00
Całą trase (w obie strony) pociąg przebywa w 6h a autobus w 8h. Szukamy największej wspólnej wielokrotności 6 i 8. To jest 24. Czyli wyrusza ponownie z tego samego miejsca po 24 godz czyli o 8 następnego dnia.
1 5 1
2009-09-20T21:56:50+02:00
Najwieksza wspólna wielokrotność tych liczb (3,4)
NWW (3, 4) = 12

8 + 12 = 20
Odp: Razem znowu wyruszą z tego samego miejsca o 20.00.
1 5 1