Odpowiedzi

2009-09-20T22:02:14+02:00
Samochód rajdowy przebył pierwszy odcinek drogi s₁=180km w czasie t₁=2,5h, a drugi odcinek s₂=120km z prędkością v₂=80km/h. Oblicz średnią prędkość samochodu na całej trasie.

180km+120km=300km.
120km:80km/h=1,5 h
1,5h+2,5 h= 4h
300km:4h=75km/h
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T22:07:10+02:00
Vsr = s1 + s2/t1 + t2
V1 = 180/2,5 = 72 km/h
V2 = s2/t2
t2 = s2/V2
t2 = 120/80 = 1,5 h

Vsr = 120 + 180 / 2,5 +1,5 = 75 km/h

Odp: Prędkość srednia wynosi 75 km/h.
5 4 5