Odpowiedzi

2010-01-06T16:42:00+01:00
Rycerz ktory walczyl na smierc i zycie
polegala na tym ze zapewniala rozrywke lub dla pieniedzy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:05:42+01:00
GLADIATOR- w starożytnym Rzymie gladiatorem mógł zostać niewolnik , jeniec , skazaniec czasami człowiek wolny szkolony do walki z innymi gladiatorami , dzikimi zwierzętami lub skazańcami. Walki odbywały się podczas igrzysk organizowanych dla rozrywki rzymskiego ludu. Walczono pieszo lub konno , parami lub w pojedynkę , w zależności od rodzaju walki i uzbrojenia. Nazwa "gladiator" pochodzi od łacińskiego słowa gladius-miecz. Zwycięski gladiator otrzymywał nagrody , a o jego losie decydowała publiczność. Pokonywanych gladiatorów zabijano - prawo łaski należało również do publiczności.
1 5 1