Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:37:37+01:00
16 letni- 32 miary srebra
20 letni- x

na krzyż:
x•16= 32•20
x= (32•20):16
x= 640:16
x= 40

wychodzi na to, że trzeba odjąć:
40-32= 8
32-8= 24

Odp: 20 letni słoń kosztuje 24 miary srebra.
2010-01-06T16:38:11+01:00
32:16=2
20-16=4
32-8=24
Odp: 20letni słon będzie kosztować 24miary.
2010-01-06T16:41:27+01:00
16 letni - 32 miary srebra
20 letni - x
x = 32 razy 20
podzielic na 16(czyli kreska ulamowa)
32 z 16 sie skruci zostanie 2 razy 20 i to jest 40
x=40