Odpowiedzi

2010-01-06T16:41:03+01:00
Polega na tym ze jest niz demograficzny i w zwiazku z tym jest coraz mniej ludzi mlodych a coraz wiecej ludzi w srednim wieku i ludzi starych. skutki to:
1.spoleczenstwo jest nieprodukcyjne
2. przewaga ludzi starych nad mlodymi
2. kryzys zakladu ubezpieczen spolecznych, poniewaz jest coraz mniej ludzi mlodych w wieku produkcyjnym i nie ma kto pracowac na emerytury dla emerytow i rencistów
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:44:12+01:00
Społeczeństwo faktycznie starzeje się, ale to na danym obszarze. W innych krajach (ew. kontynencie) przeważa liczebność ludzi młodych. Przyczyny, dlaczego tak się dzieje. Jest to spowodowane przez niski wzrost naturalny społeczeństwa. Rodzice coraz częściej decydują się na jedno, albo na brak dziecka. Kiedyś rodziny były wielodzietne, a a liczba ludności wzrastała. Skutki: coraz mniej młodych ludzi; coraz mniej osób do pracy. Pozostaje wiele starszych ludzi którzy są na emeryturze/rencie a państwo musi im to opłacać. Ale skąd wziąć pieniądze skoro nie ma młodych ludzi do pracy. Gospodarka się rujnuje a państwo osłabia. Pozdrawiam :)
1 5 1