Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:42:35+01:00
Pt=(a+b)h/2
h=4cm
l=7cm
Obt=a+b+2l
Pt=50cm²

50cm²=(a+b)4cm/2
100cm²=(a+b)4cm
a+b=25cm

0bt=25cm+2×7cm
0bt=39cm
1 5 1
2010-01-06T16:44:34+01:00
Dane:
c=7cm
h=4cm
P=50cm²

wzór na pole trapezu:
p=(a+b)*h/2

Podkładamy dane pod wzór na pole trapezu:

(a+b)*4 /2=50
2(a+b)=50
a+b=25

Ob=a+b+2c
Ob=25+2*7=25+14=39cm²

Odp: Obwód tego trapezu wynosi 39 cm²

Mam nadzieję, że pomogłam. Liczę na naj;)
1 5 1
2010-01-06T17:28:09+01:00
To tak:
ramie oznaczmy sobie jako x
x=7cm
h=4cm
a=?
b=?
wzor na pole trapezu : (a+b)*h/2
do obwodu wliczamy sume wszystkich boków, wiec
ob=a+b+x+x
ob=a+b+14
muszimy teraz policzyc a+b, dlategopodstawiamy do wzoru i wychodzi:
(a+b)*4cm/2=50cm
(a+b)*2cm=50cm / :2cm
a+b=25 cm

ob=25cm+14cm=39cm

mam nadzieje ze pomoglam;)
1 5 1