Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:44:17+01:00
Ania wybrala pewna liczbe, po czym zsumowala polowe, jedna czwarta i jedna osma tej liczby. Otrzymala 21. Jaka to liczba ?

x- pewna liczba
½x+¼x+⅛x=21
⁴/₈ x + ²/₈x + ⅛x= 21
⅞x= 21 / *⁸/₇
x= 24

½*24+¼*24+⅛*24=21
12+6+3=21
2010-01-06T16:56:12+01:00
Ta liczba to 24.
spr.
polowa z 24=12
jedna czwarta z 24=6
jedna ósma z 24=3
12+6+3=21
pozdro
2010-01-06T16:57:48+01:00
Jest to liczba 11.2 bo:
11.2 + 5.6 + 2.8 + 1.4 = 21