Odpowiedzi

2009-09-20T22:39:52+02:00
Rowerzysta jadący z prędkością v₁=7,2km/h zaczął jechać coraz szybciej (ze stałym przyspieszeniem), aż do osiągnięcia prędkości v₂=36km/h po czasie t=20s. Jaką drogę przebył rowerzysta?

S=at²/2 i a=Δv/t i Δv=v₂-v₁

S=Δv/t *t²/2

S=Δvt/2 Δv=36-7,2=28,8 km/h =28,8 *1000m/3600s=28800/3600 m/s
Δv=8m/s
S=8*20/2
S=80m
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T23:00:33+02:00
A = v/t
v = v₂-v₁
S = at²/2

S=v/t *t²/2

S = vt/2
v = 36-7,2=28,8 km/h =28,8 *1000m/3600s = 288/36 m/s
v = 8m/s
S = 8*20/2
S = 80m

Odp: Rowerzysta przejechał 80 m.
6 3 6
2009-09-21T00:03:09+02:00
S= v/t *t²/2

S = v*t/2 gdzie v=v₁ - v₂
v = 36-7,2=28,8
28,8 *1000m/3600s = 288/36 m/s - zamiana z km/h na m/s
v = 8m/s
S = 8*20/2
S = 80m
2 5 2