Motorowka plynie po rzece ktorej predkosc pradu wynosi 1 m/s gdy motorowka plynie z pradem rzeki wartosc jej predkosci wzgledem brzegu wynosi 6 m/s oblicz ile czasu bedzie plynela motoworka pod prac rzeki miedzyt przystankiem ktorych odleglosci od siebie wynosi 50 m

2

Odpowiedzi

2009-09-20T22:44:01+02:00
Motorowka plynie po rzece ktorej predkosc pradu wynosi 1 m/s gdy motorowka plynie z pradem rzeki wartosc jej predkosci wzgledem brzegu wynosi 6 m/s oblicz ile czasu bedzie plynela motoworka pod prac rzeki miedzyt przystankiem ktorych odleglosci od siebie wynosi 50 m

v₀ - pr. rzeki
v - pr. motorówki
vp - pr. pod prąd

v₀ = 1 m/s
v + v₀ = 6m/s
v = 5m/s

vp = v-v₀ = 5m/s - 1m/s = 4m/s

v = s/t => t = s/v

t = s/vp
t = (50m)/(4m/s) = 12,5s
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T22:45:35+02:00
Kiedy płynie pod prąd to:
Vłódki - Vrzeki = Vwłaściwe
Płynąć z prądem
Vłódki + 1m/s = 6 m/s
Vłódki = 5 m/s

Kiedy płynie pod prąd:
5m/s - 1/ms = 4/s

V = s/t
t = s/v
t = 50m / 4m/s
t = 12,5s

Odp: Pod prąd łódka drogę równą 50 metrów przepłynie w czasie 12,5 s.
1 5 1