Odpowiedzi

2010-01-06T16:43:38+01:00
15l=15dm³
A) 20cm x 1,6dm x 3,5dm=
= 2dm*1,6dm*3,5dm=11,2dm³
nie
B) 0,3m x 2dm x 500mm=
= 3dm*2dm*5dm=30dm³
tak
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:47:25+01:00
Czy 15 litrów wody zmieści się w akwarium w kształcie prostopadłościanu o podanych wymiarach?

A) 20cm x 1,6dm x 3,5dm
B)0,3m x 2dm x 500mm

A) a=20 cm
b= 1,6 dm=16 cm
c= 3,5 dm=35 cm
V=a*b*c
V=20*16*35=11 200 cm szesciennych
15l=15 000 cm szesciennych
Odp. TAK
B) a=0,3 m= 300cm
b=2dm=20 cm
c=500 mm= 50 cm
V=a*b*c
V=300*20*50=300 000 cm szesciennych
ODP.NIE