Hej!
Mam problem z polami figur płaskich , a o to zadanie :
''Łąkę w kształcie trapezu prostokątnego o wymiarach :podstawy 80 m i 45m , wysokość-45m,podzielono na dwie części wzdłuż przekątnej.Oblicz pole każdej łąki.Rozpatrz dwa przypadki.''

Rysunki do tych dwóch przypadków mam tylko reszty nie mam . prosze o pomoc .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:55:04+01:00
Pole trójkąta=1/2*a*h
1 łąka p=1/2*45*45*=1012,5m
2 łąka p=1/2*80*45=1800m

wyniki będą takie same w obu przypadkach
2010-01-06T16:58:04+01:00
Pole pierwszej łąki: 1/2 razy 45 razy 45= 1012,5



pole drugiej łąki: 1/2 razy 45 razy 80= 1800,0



pole trójkąta: 1/2 razy podstawa razy wysokość
2010-01-06T16:58:28+01:00
1 łąka-----45do potengi 3
2 łąka---- 80 x 45 x 45