Statetk poruszajac sie z pradem rzeki przeplywa miedzy 2 przystaniami odleglymi o 600 m w czasie 1 min a racajac do 1 przystani poruszajac sie pod prad plynie o 30 s dluzej . oblicz wartosc predkosci pradu rzeki i srednia predkosc statku plywajacego te i spowrotem

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T22:33:24+02:00

v=prędkośc statku własna
w-prędkośc rzeki
jeśli z pradem to v+w
jeśli pod prąd to v-w
S=600m
t=1min=60s
s=vt
600=(v+w)*60
z powrotem
t=90s
600=(v-w)*90
otrzymujemy układ:
600=60v+60w /60
600=90v-90w /30

100=v+w /3
200=3v-3w

300=3v+3w
200=3v-3w
500=6v /6
v=83⅓ m/s -predkośc statku
w=16 ⅔
1 1 1
2009-09-20T22:46:21+02:00
Vzprądem = 600m/60s = 10 m/s
Vpodprąd = 600m/60s + 30s = 6,67 m/s

Vł - Vrz = 6,67 m/s
Vł + Vrz = 10 m/s

Vł = 10 - Vrz
10 - Vrz - Vrz = 6,67
-2Vrz = -3,34
Vrz = 1⅔

Vsrednie = 2*s/t1+t2
Vsrednie = 1200m/150s = 8 m/s
1 5 1