Hej mam proźbę. No mus potrzebuję zadanie z matmy;/
Oto one:
Czwarta część pewnej liczby dwucyfrowej jest równa sumie jej cyfr. Jeżeli między cyfry tej liczby wstawimy zero, to otrzymamy liczbę 8,5 razy większą. Jaka liczba ma tę własność?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:47:40+01:00
10x+y-liczba dwucyfrowa
x+y-suma jej cyfr
100x+y-liczba trzycyfrowa po wstawieniu zero do dwucyfrowej

1/4(10x+y)=x+y
100x+y=8,5(10x+y)

10x+y=4x+4y
100x+y=85x+8,5y

6x=3y
15x=7,5y

y=2x
15x=7,5*2x

Mogą to być liczby: 12,24,36,48, To liczba której cyfra dziesiątek jest 2 razy większa od cyfry jedności

prosze o naj:PP
2010-01-06T16:55:28+01:00
10x+y-liczba dwucyfrowa
x+y-suma jej cyfr
100x+y-liczba trzycyfrowa po wstawieniu zero do dwucyfrowej

1/4(10x+y)=x+y
100x+y=8,5(10x+y)

10x+y=4x+4y
100x+y=85x+8,5y

6x=3y
15x=7,5y

y=2x
15x=7,5*2x

Mogą to być liczby: 12,24,36,48, To liczba której cyfra dziesiątek jest 2 razy większa od cyfry jedności