Odpowiedzi

2010-01-06T17:00:40+01:00
Pozytywne:
-radioaktywne datowania zabytków archeologicznych
-promieniowanie X
-promieniowanie gamma
-można badać stopień zużycia poszczególnych elementów poprzez rejestrowanie zmiany aktywności tego izotopu w oleju silnikowym
-w przemyśle: izotopowe czujniki poziomu oraz wagi izotopowe
-badanie wpływu Pestycydów i nawozów na organizmy żywe
-bomby naświetleniowe
-czujniki dymu
-leczenie białaczki



negatywne:
-broń jądrowa
-bomba kobaltowa
-modyfikacji cech przedmiotów naświetlanych
- wywoływania mutacji,
-sterylizacji,
-wywoływania zmian w strukturze polimerów

myslę, że choć trochę pomogłam. pozdrawiam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:01:42+01:00
Pozytywne :
-medycyna
-reaktory jądrowe
-przemysł
-badania naukowe
-w technice
- przede wszystkim znalazły zastosowanie w śledzeniu różnego rodzaju procesów
-wiele innych dziedzin ludzkiego działania

negatywne:
-reaktory jądrowe ponieważ bo wybuchu byloby jak w czarnobylu
-bomby jądrowe niestety promieniotwórczość znalazła też takie wykorzystanie
-bomby neutronowe
-medycyna ponieważ można od tego dostać raka
-bomby kobaltowe
-bomby termojądrowe
- no i chyba to co najgorsze ,, odpady promieniotwórcze''
Daj naj plisssss xD
1 5 1