Odpowiedzi

2009-09-21T11:22:07+02:00
Polowa przekątnej to 12cm
przekątne przecinają się pod kątem prostym stąd
12²+d₂²=13²
d₂=5

P=½•10•24
P=120
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T11:43:20+02:00
Oblicz pole rombu ,którego bok ma długość 13 cm,a jedna z przekątnych 24 cm
dwie przekątne są prostopadłe i dzielą się na pół
Masz tew. pitagorasa
e=24
f=?
a=13
12²+(1/2 f)²=13²
144+(1/2 f)²=169
(1/2 f)²=25
1/2f=5
f=10
P=1/2ef
P=1/2 *24*10
P=120 cm²