Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T11:51:12+02:00
P=400cm²
a=20cm
d - przekątna kwadratu = a√2 =20√2
r = d czyli 20√2
P=πr² = 3,14 * (20√2)² = 3,14 * 800 = 2512 cm²
1 1 1
2009-09-21T11:53:13+02:00
Pole kwadratu wpisanego w koło wynosi 400cm².Oblicz pole koła?

P=400cm²
a=20cm
r koła opisanego wynosi r=1/2 a √2
r=10√2cm
P koła=Πr²
P=Π(10√2)²
p=Π*100*2
P=200Π cm²
1 5 1
2009-09-21T12:02:32+02:00
√400=20 tyle wynosi bok
przekatna w kwadracie jest srednica kola
20²+20²=b , gdzie b to srednica a zarazem przekatna
b=20√2==> r=10√2

P₀=π(10√2)²=200π
1 1 1