Odpowiedzi

2009-09-21T12:08:03+02:00
Obliczam kwadraty podanych wielkosci jezeli suma dwoch z nich bedzie rowna trzeciej to ozn ze mozna zbudowac taki trojkat
3√2 ==>18
4√2==>32
5√2 ==>50
18+32=50 wiec mozna zbudowac jezeli te boki sa przyprostokatnymi 3√2,4√2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T12:12:26+02:00
Czy z odcinków o długości 3√2,4√2,5√2 można skonstruować trójkąt prostokątny?

z tw. odwrotnego do pitagorasa sprawdzasz, czy najłuższy do kwadratu = krótszy do kwadraty + średni bok do kwadratu

(5√2)²=(3√2)²+(4√2)²
50=18+32
50=50 czyli pasuje, trójkąt jest prostokątny
  • Użytkownik Zadane
2009-09-21T12:13:54+02:00
Tw. pitagorasa:
(5√2)²=(3√2)²+(4√2)²
50=18+32
50=50
trójkąt jest prostokątny