Pole prostokąta wynosi 12cm kwadratowych. a obwód 14 cm. Oblicz długości boków.


Oblicz pole równoległoboku w którym wysokość jest o 6 cm dłuższa od podstawy a podstawa jest 3 razy krótsza od wysokości.


Pomóżcie !!!! xD potrzebowałbym te zadania za jakies 40 min z goryy dzieki za pierwsza odp daje naj :)

2

Odpowiedzi

  • emer
  • Początkujący
2010-01-06T17:17:48+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:19:42+01:00
Słuchaj rozwiąże ci to 2 bo nie jestem pewien co do tego 1....
Ja w tym 2 strzelałem no i czuję że innego rozwiązania nie ma. a mianowicie:
przyjmijmy żę podstawa ma 3cm, a wysokośc jest 6cm dłuższa
6 +3 = 9 skoro podstawa jest 3 razy krótsza od wysokości tzn sprawdzmy to:
9:3=3
Mamy dane:
podstawa (czyli a) - 3cm
wysokośc (czyli h) - 9cm
rozwiązanie:
a*h :2
3*9 : 2= 27 : 2 = 13,5cm
Mam nadzieję że jest dobrze. Jeżeli nie licze na to że ktoś to poprawi ;)
Miłęgo wieczoru