A) Pan Błoński przez rok zarobił 35 487 zł, a pan Wroński przez siedem miesięcy 21 275 zł. Oszacuj, który z nich miał wyższy i średni miesięczny zarobek.

b) Pani Ania zarobiła miesięcznie 1677 zł, a pani Kasia 2193 zł. Oszacuj, ile więcej od pani Ani zarabia w ciągu roku pani Kasia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T14:10:03+02:00
Pan Błoński przez rok zarobił 35 487 zł, dziele przez 12 aby dowiedziec sie ile zarabial na miesiac
35487/12=2957.25zł

Wroński przez siedem miesięcy 21 275 zł dziele przez 7 aby dowiedziec sie ile zarabia miesiecznie

21 275/7=3039 2/7zł≈3039.29zł

pana wroński ma wyższy miesięczny zarobek

2
12•(2193 -1677)=12•516=6 192zł wiecej na rok
87 3 87
2009-09-21T14:52:13+02:00
A) Pan Błoński przez rok zarobił 35 487 zł, a pan Wroński przez siedem miesięcy 21 275 zł. Oszacuj, który z nich miał wyższy i średni miesięczny zarobek.

b) Pani Ania zarobiła miesięcznie 1677 zł, a pani Kasia 2193 zł. Oszacuj, ile więcej od pani Ani zarabia w ciągu roku pani Kasia.
a)
35487:12=2957 (ok)
2193:7=3039
Odp:Pan Wroński
b)
(2193-1677)×12=6192zł
87 2 87