1.zad. Oblicz pola prostokątów o wymiarach:
a) 3cm x 3mm c)100m x 100cm
b) 2km x 10m d) 0,5 x 50 cm

2.zad.
Słynny obraz Jana Matejki "Bitwa pod Grunwaldem" ma wymiary
426cm x 987cm. jaką powierzchnie ma ten obraz w metrach kwadratowych? Wynik zaokrągli do jedności.

3.zad.
Fakir położył się na 500 gwoździach, a czubek każdego gwoździa ma powierzchnię 1mm(kwadratowy). Ile centymetrów kwadratowych mają w sumie wszystkie czubki tych gwoździ.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T17:28:59+01:00
Zad.1
a) 90mm2
b)20000 m2
c)100 m2
d)25 cm

zad.2
4,26mx9,87m = 42 m2

zad.3
500 x 0,1cm = 50cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:30:33+01:00
1
a) 3cm*3mm=3 cm*0,3cm=0,9cm=90mm2
c)100m*100cm=100m*1m=100m2
b)2km*10m=2000m*10m=20000m2
d)0,5(rozumiem ze cm)*50=25 cm2

2
426*987=420462cm2=42m2

3
500*1=500mm2=5cm2
2010-01-06T17:40:44+01:00
1.
a)
a= 3cm
b= 3mm
3 cm= 30mm
P=3mm x 30mm = 90 mm2
b)
a= 2km
b= 10m
2km= 2000m
P= 10m x 2000m= 20 000 m2
c)
a= 100m
b= 100cm
100cm =1m
P= 100m x 1m= 100 m2
d)
a= 0,5dm
b= 50cm
0,5dm=5cm
P= 5cm x 50cm=250 cm2
2.
a= 426 cm
b= 987 cm
P= 426cm x 987cm= 420462 cm2
3.
1mm2 : 500= 500 mm2
500 : 100 cm2 = 5cm2