Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:41:50+01:00
A) a=4
wzor na przekatna kwadratu: a√2
przekatna kwadratu ma dlugosc 4√2

b) z pitagorasa
5²+10²=x²
25+100=x²
x²=125 /√
x= √25*5
x=5√5

x- dlugosc przekatnej kwadratu

c)10:2=5
6:2=3

5²+3²=x²
x²=25+9
x²=34 /√
x=√34 ≈5,8

x- dlugosc boku rombu

pozdrawiam :)
1 5 1
2010-01-06T17:50:09+01:00
A)d=a√2
d- przekątna
a- bok kwadratu

d=a√2
d=4√2


b)
d= a²+b² to pod pierwiastek czyli pierwiastek z a²+b²
d=5²+10² pod pierwiastek
d=25+100 pod pierwiastek
d=√125
d=5√5