Odpowiedzi

2009-09-21T15:02:39+02:00
Własnie to samo zadanie miałaem na wekeend mi wyszło tak
1km=1000m
4/5 km=800m
1 i 4/5km=1800m - dlugosc calej drogi
1800m/150m=12 (cala droga podzielona na czesc,ktora juz przebyl)wychodzi z ilu czesci sklada sie droga czyli z 12 przebyl juz 1/12 i zostalo mu 11/12
ale niewiem czy jest dobrze bo niemiałem jeszcze matmy pozdrawiam
17 3 17
2009-09-21T15:04:11+02:00
1(4/5)km=1,8km=1800m
1800m/150m=12
11/12 drogi
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T15:05:50+02:00
1,8km= 1800m

150/1800m= 1/12 drogi
więc pozostało mu 11/12 drogi
jeśli chcesz procentowo to pokonał 8 ¹/₃%drogi i pozostało mu 91²/₃% drogi
20 4 20