Jakie wydarzenia z historii Francji w XVII wieku wpłyneły na pozycję tego Państwa w Europie?:??

proszę o szybką odpowiedz!! pilne!! dziękuje!:)

Ps..praca niezbyt długa ale na temat ze szczególami.. nie za długa wszystko co najważniejsze:):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T15:18:28+02:00
Jednym z takich wydarzeń było to że Francja stała się państwem absolutnym, władza była w jednym ręku, a Ludwik IV jako król Francuski był władcą absolutnym. W Wersalu była zamknięta szlachta. Dzięki mądremu władcy Francja rozwinęła się gospodarczo, miała ogromne wpływy wśród innych krajów. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć na tej stronkach: http://www.gdynia.mm.pl/~drake87/drake87/2/24/2410.html
http://www.sciaga.pl/tekst/25201-26-absolutyzm_we_francji
2009-09-21T15:37:57+02:00
Francja była monarchią do 1792 roku kiedy to w wyniku rewolucji francuskiej została utworzona I Republika Francuska. Napoleon Bonaparte przejął kontrolę w republice w 1799 przyjmując tytuł I Konsula. W maju 1804 Francja została proklamowana cesarstwem. W wyniku kilku wojen jego armie podbiły wiele krajów, ustanawiając w nich władców wywodzących się z rodziny Bonapartego.
wikipedia.pl