A)przez wakacje Jasio urósł o 8 cm i ma obecnie 168 cm wzrostu. O ile procent zwiększył sie wzrost Jasia?
b) nowa wersja filmu jest o 9 min krótsz od wersji oryginalnej. Ile min trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12%.?
pilne prosze dzieki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-21T15:19:24+02:00
A)przez wakacje Jasio urósł o 8 cm i ma obecnie 168 cm wzrostu. O ile procent zwiększył sie wzrost Jasia?

8/168-8*100%=8/160*100%=1/20*100%=5%

Odp. Wzrost Jasia zwiekszył sie o 5%.

b) nowa wersja filmu jest o 9 min krótsz od wersji oryginalnej. Ile min trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12%.?
pilne prosze dzieki

9-12%
x-100%

x=9*100%/12%
x=3*100/4
x=3*25
x=75

Odp.Wersja oryginalna trwa 75minut.
2009-09-21T15:57:55+02:00
A)168-8=160 cm
160 - 100%
8 - x

160x=100*8
160x=800/160
x=5%
Odp Wzrost Jasia zwiększył sie o 5%


b)12% - 9 min.
100% - x

12x=9*100
12x=900/12
x=75
Odp wersja orginalna trwała 75 min
2009-09-21T16:26:59+02:00
A)168-8=160cm (wzrost przed wakacjami)
8/160*100%=5%
Odp: Wzrost Jasia zwiększył się o 5%

b)x-12%x=x-9
88%x=x-9
-0,12x=-9 / :(-0,12)
x=75
Odp: Wersja oryginalna trwała 75 minut