Odpowiedzi

2010-01-06T17:45:21+01:00
A) są organizmami pionierskimi, dzięki wytwarzaniu kwasów; powodują kruszenie skał
b) stanowią pokarm dla zwierząt
c)używane są do wyrobu barwników
d) produkowane są z nich leki
e) są wskaźnikami zanieczyszczenia powietrza (bioindykatory) szczególnie związkami siarki
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:46:21+01:00
*uczestniczą w tworzeniu gleby
*są pożywieniem zwierząt na dalekiej północy
*używane są do produkcji żelatyny
* w przemysle perfumeryjnym jako utrwalacz zapachów
*w medecynie jako leki stosowane w chorobach ukladu oddechowego
* są bioindykatorami czyli biologicznymi wskaźnikikami zanieczyszceń powietrza
* uzywane sa do produkcji barwnika
2 2 2