Odpowiedzi

  • boja
  • Początkujący
2009-09-21T16:04:24+02:00
"Ó" piszemy, gdy wymienia się w innych formach tego samego wyrazu lub w innych wyrazach na: o, e, a np. mówić-mowa

"Ę" piszemy w 1 osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego.

Rzeczowniki zakończone na -ja, występującym po s, z, c, mają w tych przypadkach zakończenie -ji, np. tolerancja- tolerancji
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T16:17:01+02:00
Mówi - zamienia się na a. Mówić - mawiać
się - bo to jest tzw. krótka forma zaimka osobowego (np. mię, się)
teraz - a tego to nie wiem chyba tak poprostu bo nie napiszemy teras :)
tolerancji - hmm... ji... tego też nie wiemmoże dlatego nie napiszemy np ii bo jest c przed j :). Bardzo możliwe :)
2 3 2