Odpowiedzi

2010-01-06T18:01:00+01:00
A)3*(-3/2y+7)-2y=8
-9/2y-2y=-13
13/2y=13
y=2

b)2(4y+16)+5y=6
8y+32+5y=6
13y=-26
y=-2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:21:06+01:00
A)
{2x+3y=14/:2
{3x-2y=8

{x+1,5y=7
{3x-2y=8

{x=7-1,5y
{3(7-1,5y)-2y=8

{x=7-1,5y
{21-4,5y-2y=8

{x=7-1,5y
{-6,5y=-13/:(-6,5)

{x=7-1,5y
{y=2

{x=7-1,5*2
{y=2

{x=7-3
{y=2

{x=4
{y=2

b)
{½x-2y=8
{2x+5y=6/:2

{½x-2y=8
{x+2,5y=3

{½x-2y=8
{x=3-2,5y

{0,5(3-2,5y)-2y=8
{x=3-2,5y

{1,5-1,25y-2y=8
{x=3-2,5y

{-3,25y=6,5/:(-3,25)
{x=3-2,5y

{y=-2
{x=3-2,5*(-2)

{y=-2
{x=3+5

{y=-2
{x=8
4 4 4