Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T17:59:13+01:00
D1=6cm
d2=8cm
a=5cm
p=d1*d2 dzielone na 2
P= (6*8):2
P= 48:2=24cm2
P=ah
24cm= 5cm*h
h= 24cm:5
h=4,8cm
14 3 14
2010-01-06T18:02:47+01:00
P=e×f dzielone na 2
p=a×h
p= (6cm×8cm)÷2=48cm÷2=24cm
24cm=5cm×h
h=24cm÷5cm
h=4,8cm
9 3 9
2010-01-06T18:07:38+01:00
Tylko nie jestem pewna.

pole rombu=½*p*q
p=½*6*8
p=3*8
p=24(cm²)

jedna przekątna rombu dzieli go na dwie rowne czesci,tworzac dwa trojkaty

24:2=12(cm²)<---pole jednego trojkata

pole trójkąta=½*a*h ||:½*a
pole/½*a=h
h=12/½*5
h=12/2,5
h=4,8(cm)

wysokosc trojkata jest jednoczescie wysokoscia rombu, a wiec wysokosc rombu wynosi 4,8(cm)
4 3 4