Proszę o rozwiązanie tych równań razem ze sprawdzeniem ( bo moja pani od matmy tego wymaga) !!! Błagam napiszcie sprawdzenie ale chodzi mi o takie rozwiązanie żeby nie przenosić liter na lewą stronę !!! I chciałabym żeby było napisane całe równanie a nie tylko wynik i również chcę żeby było napisane co odejmujecie lub dodajecie :)) !!!
3x - 4 =4x

3x + 9 = -3x +9

82x - 9 = -18x +1

-27x + 1 = 2x + 59

Zależy mi na czasie po potrzebne na jutro !!! :)

3

Odpowiedzi

2010-01-06T18:06:25+01:00
Ale chodzi mi o takie rozwiązanie żeby nie przenosić liter na lewą stronę !


a da się tak ?!?
2010-01-06T18:09:58+01:00
1. x=-4 2. x=0 równanie sprzeczne 3. x=0,1 4. x=2,2 Żeby sprawdzić wynik musisz podstawic zamiast x wynik z x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:26:50+01:00
3x-4=4x
3x-4x= 4
-x=4 /:(-1)
x=-4

spr. 3*(-4)-4= 4*(-4)
-12-4=-16
-16=-16
L=P

3x+9= -3x+9
3x+3x= 9-9
6x=0
x=0

spr. 3*0 +9=-3x*0+9
9=9
L=P

82x-9= -18x+1
82x+18x=1+9
100x=10 /:100
x= 0,1

spr. 82* 0,1 - 9= 18 * 0,1+1
8,2-9= 1,8+1
-0,8≠ 2,8
L ≠ P


-27x + 1 = 2x + 59
-27x-2x= 59-1
-29x=58 /:(-29)
x=-2

spr.
-27*(-2)+1 = 2*(-2)+59
55=55
L=P
1 5 1