Odpowiedzi

2010-01-06T18:13:44+01:00
Obwód prostokąta wynosi 96 cm.Jaka jest długość boków jeżeli wiadomo, że bok jest 3 razy dłuższy od drugiego.

Obwód prostokąta obliczamy dodając wszystkie długości boków:
Ob = 2x + 2y
z warunków zadania wiemy,że:
x = 3y
czyli
Ob = 2 * 3y + 2y = 6y + 2y = 8y
z treści wiemy, że OB = 96cm więc:
96cm = 8y
y = 96cm : 8
y = 12cm
to
x = 3 * 12cm = 36cm

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:14:14+01:00
Obwód=96cm
a- pierwszy bok b-drugi bok
Obwód prostokąta = 2a + 2b
a=3b
96cm= 2*(3b) + 2b
96cm=6b + 2b
96cm= 8b
96:8=b
b= 12cm
a=3b ----> a=3*12=36

a=36cm
b=12cm
2010-01-06T18:14:24+01:00
96=2a+2b ; b=3a
96=2a+2(3a)
96=8a
a=12

b=3a
b=36

96=2(12)+2(36)
96=24+72
96=96