Sprzedany na aukcji w 1989 r. znaczek pocztowy osiągnął rekordową cenę 1,1 mln dolarów amerykańskich. Znaczek miał wymiary 2,8cm x 2,3 cm. Ile kosztował każdy milimetr kwadratowy tego znaczka? Wynik zaokrąglij do 1 centa (0,01 dolara)

2

Odpowiedzi

2010-01-06T18:23:47+01:00
2,8cm x 2,3 cm = 6,44 cm²

6,44cm²= 0.000644 m²

0.000644m² = 1,1 mln $
1m² = x mln $

x= 1*1,1/0.000644
x=1 708,07453

1 708,07453≈1 708,07$
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:29:59+01:00
2,8cm×2,3cm = prostokąt= a×b
2,8cm ×2,3cm=6,44cm²
1 dolar=100centów
1100000 dolarów × 100centów = 110000000centów
6,44cm²=644mm²
644m² ÷ 110000000centów = 0,000005854 centa na milimetr kwadratowy znaczka ;]