Ułóz spójny tekst z poniższymi frazeologizmami:

Frazeologizmy:
-hiobowa wieśc
-wieża Babel
- rzucać perły przez wieprze
-kamień zamiast chleba
-brać niebo i ziemię za świadków
-Salamonowy wyrok
-plagi egipskie
-manna z nieba
-Judaszowe srebrniki

Bardzo proszę o pomoc ;)) Z góry dziękuję ;***

2

Odpowiedzi

2009-09-21T16:18:56+02:00
Hiobowe wieści - złe wieści
wieża babel-zamęt bałagan
rzucać perły przez wieprze-oferować komuś niegodnemu prezentów jakieś wspaniałe dary
kamień zamiast chleba-być niewdzięcznym- ja ci dałem chleba, a ty mi kamień
brać niebo i ziemię za świadków-
Salamonowy wyrok-sprawiedliwy wyrok
plagi egipskie-dotkliwe wydarzenia
manna z nieba-nieoczekiwany dar,
Judaszowe srebrniki- haniebnie zarobione pieniądze
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T16:20:13+02:00
W czasie, gdy była budowana wieża Babel, pewien Egipcjanin przekazał Salomonowy wyrok, który dotyczył pożywienia. Wten czas nie było jedzenia i dzięki Judaszowym srebrnikom udoło się je kupić na najbliższe pare dni. Gdy poraz kolejny zabrakło pożywienia, Egipcjanie zaczęli między sobą walczyć. Na szczęście Bóg widząc niedostatek wśród ludzi posłał im mannę z nieba, z której to piekli chleb. Llecz po następnych kłótniach , które to nabierały coraz to większą moc, Bóg posyłał ludziom kamień zamiast chleba. Wtedy ludzie jeszcze bardziej się rozzłościli i zaprzestali budowy wieży. Wtedy to przyszły Hiobowe wieści, które potwierdziły się po przez plagi egipskie. Aby zaprzestać temu wszystkiemu, Egipcjanie biorąc niebo i ziemię za świadków przeprosin Boga, rzucali perły przez wieprze, które po ceremonii przeprosin i oddawania hołdu jedynemu Bogu, zostały zjedzone.