W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30% swoich wojsk, a król Roderyk 60%. Ogółem zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi Roderyk ??

3

Odpowiedzi

2010-01-06T18:36:07+01:00
X- liczba żołnierzy k. Eryka
y- liczba żołnierzy k. Roderyka

x+y=3000
0,3x+0,6y=0,4*3000

x=3000-y
0,3x+0,6y=1200

0,3(3000-y)+0,6y=1200
900-0,3y+0,6y=1200
0,3y=300/0,3
y=1000
x+y=3000
y=3000-x-2000
Odp: Król Eryk miał 2000 żołnierzy, a Roderyk 1000.
2010-01-06T18:36:55+01:00
X - wojska Eryka
y - wojska Roderyka

x + y = 3000
0,3 x + 0,6 y = 0,4 × 3000

x + y = 3000
0,3 x + 0,6 y = 1200 | ÷ (- 0,3)

{x + y = 3000
+ {- x - 2 y = - 4000
----------------------
-y = -1000 | : (-1)
y = 1000
x = 2000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:37:47+01:00
Dane
x-il. woj. K.E
y-il. woj. KR.

Szukane: x,y=?

x+y=3000
0,3x+0,6y=1200 |x10

x+y=3000 |x (-3)
3x+6y=12000

-3x-3y=-9000
3x+6y=12000
_________________
3y=3000 |:3
y=1000

y=1000
x=3000-1000

x=2000
y=1000

Odp. Król Eryk rozpoczął bitwę mając 2000 żołnierzy, a Roderyk 1000