Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:40:27+01:00
Magnezja (współczesna Manisa) to starożytne miasto w Azji Mniejszej (obecnie zachodnia Turcja).
Słowa "magnes", "magnetyt", "magnetyzm" prawdopodobnie pochodzą od nazwy starożytnego miasta Magnezja w Azji Mniejszej. Tam właśnie tę rudę znaleziono. Jednakże według legendy słowa te pochodzą od imienia pasterza Magnesa, który zauważył zjawisko przyciągania się kawałków rudy żelaza - magnetytu.
1 5 1
2010-01-06T18:44:33+01:00
Magnetyt – minerał z gromady tlenków, zaliczany do grupy spineli (żelazowych). Należy do minerałów bardzo pospolitych i wyjątkowo szeroko rozpowszechnionych.

Kamień magnetis był już znany starożytnym Grekom. Nazwa pochodzi od dawnego greckiego miasta Magnesia (obecnie Manissa) – dziś na terenie Turcji.
2 2 2
2010-01-06T18:49:57+01:00
Stolica regionu Magnesia to miasto Manissa, znajduje sie ono nad rzeka Gediz, w zachodniej Turcji, kiedys bylo to terytorium greckie, a miasto nazywalo sie Magnesia.

wystepje tam (jak w i wielu innych miejscach na ziemi) mineral - magnetyt, chemicznie to tlenek zelaza w postaci krystalicznej, nazwe magnetyt wprowadzili najpradopodobniej Grecy od nazwy miasta Magnesia

wspomniany mineral ma wlasciwosci magnetyczne jako jeden z 2 wystepujacych naturalnie mineralow

slowo 'magnes' na okeslenie takich magnesow jakie potocznie nazywamy dzis uzywane jest dopiero od konca XIXw.