Tomek kupił akwarium o następujących wymiarach : długość wynosiła 60cm szerokość była 3 razy krótsza, a wysokość stanowiła 60% długości. Ile litrów wody musi mieć Tomek do tego akwarium, aby napełnić je do ⅔ wysokości...

2

Odpowiedzi

2010-01-06T18:39:30+01:00
Długość - 60cm
szerokość - 60cm : 3 = 20cm
wysokość - 60% * 60 = 36cm

2/2 = 1 więc musi napełnic całe akwarium

V = a*b*c
V = 60 * 20 * 36 = 43200 cmsześciennych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:46:44+01:00
V=a*b*c
a=60cm
b=20cm
c=36cm (60% z 60cm)
V=60cm*20cm*36cm=43200cm³

43200cm³*2/3=28800cm³
28800cm³:1000=288l³ (1l ma 1000cm³)

Odp:Musi wlać 288l³ wody