Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T16:19:18+02:00
Cegła waży 2 kilo i pół cegły. Ile waży cegła?
cegła - 2kilo + 1/2cegły
x - waga cegły
x=2 +1/2 x
x-1/2x = 2
1/2x = 2 / * 2
x = 4
Cegła waży 4 kilo.

Dwaj ojcowie podarowali synom pieniądze. Jeden dał swemu synowi 150 zł, drugi zaś dał swojemu - 100 zł.
Okazuje się jednak, że obaj synowie razem powiększyli swoje kapitały tylko o 150 zł. Jak to wyjaśnić?
Rozwiązanie: Byli to: syn, ojciec i dziadek. Dziadek dał ojcu 150 zł, ojciec dał synowi 100 zł.
Ojcu zostało 50 zł, a syn miał 100 zł, czyli razem 150 zł.
2009-09-21T16:22:36+02:00
Ułóż poprawnie podane liczby i znaki aby wyszło 75.

0,7,13,14,18,26,29,75,+,+,+,+,-,-,x,(,),

Rozwiązanie:
(26+29+7+14-13-7)x0+75=75

Możesz też naczej pomieszczać znaki.