Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:47:21+01:00
Samochód - 72 km/h = 1,2 km/min = 0,2 km/10 sek.
Rowerzysta - 3,6 km/h = 0,6 km/min = 0,1 km/ 10 sek

0,2 km - 0,1 km = 0,1 km = 100m.

Odp: Samochód jadący z predkością 72km/h i rowerzysta z predkością 3,6km/h po 10 sekundach jazdy będą oddaleni od siebie o 100 metrów.
2010-01-06T18:59:53+01:00
V1 = 72 km/h = 72000m/3600 s= 20 m/s
V2 = 3,6 km/h = 3600 m/3600 1 m/s
t = 10 s
s1 =?
s2=?
obl. jaką drogę pokona każdy z pojazdów przez 10 s
V = s/t
s=V*t
s1 = 20 m/s*10 s = 200 m
s2 = 1 m/s*10s = 10m
odległośc między nimi : s = 200 m - 10 m= 190 m