Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:59:17+01:00
Pc = Pp + Pb
Pp = πr²
Pb = πrl
Nalezy obliczyć tworzącą stożka l
z tw. Pitagorasa:
h² + r² = l²

a) h=15 ,r=8
15² + 8² = l²
225 + 64 = l²
l² = 289
l = 17

Pp = π * 8² = 64π
Pb = π * 8 * 17 = 136π

Pc = 64π + 136π = 200π

b)h=12 , r=5
12² + 5² = l²
144 + 25 = l²
l² = 169
l = 13

Pp = π * 5² = 25π
Pb = π * 5 * 13 = 65π

Pc = 25π + 65π =90π
3 2 3
2010-01-06T19:01:18+01:00
Paulino,
do wzoru na pole całkowite stożka musisz podstawić sobie swoje dane, czyli w twoim przypadku jest to :
h - czyli wysokość
r - czyli promień

Wzór na pole całkowite stożka : Pc = πrl + πr²

Teraz wystarczy podstawić do wzoru i obliczyć ;].
2 3 2