Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:47:17+01:00
zastosowanie jako znaczniki
zastosowanie w radioterapii
zastosowanie do sterylizacji
zastosowanie w czujnikach – dymu
zastosowanie w elektrowniach jądrowych oraz do produkcji broni masowego rażenia
zastosowanie w zasilaczach izotopowych np. w rozrusznikach serca
2010-01-06T18:56:11+01:00
Zastosowanie izotopów promieniotwórczych

czujniki dymu (instalacje przeciwpożarowe)
radiografia przemysłowa, bomba cezowa, pomiary grubości
leczenie białaczki, leczenie tarczycy, terapia przeciwrakowa (bomba kobaltowa), radiografia przemysłowa, urządzenia radiacyjne, waga izotopowa, sprzęt do pomiaru grubości i poziomu cieczy w zbiornikach.
aplikatory radowe, sprzęt do pomiaru grubości , farby świecące, badanie mechanizmów reakcji (atom znaczony)