Hah ;D . Takie prościutkie zadanko dla braciszka ;PP

Tylko wiecie , bez dzikich wyrazów bo to dla 3 klasy podstawuwy xD

Trza napisać plan wydarzeń z tego oto tekstu ;

`Pewna gospodyni miała córkę i pasierbicę. Córka była niechlujna, a pasierbica zadbana i czysta, dlatego też macocha jej nie lubiła i chciała się jej pozbyć. Wysłała więc dziewczynę w grudniu po fiołki. Gdyby ich nie zdobyła, miała się sierotka więcej w domu nie pokazywać. Chcąc nie chcąc poszła do lasu i spotkała dwunastu mężczyzn, siedzących wokół ogniska. Zapytali ją, który z nich najbardziej jej się podoba? Sierotka zorientowała się, że ma przed sobą dwanaście miesięcy, więc wszystkich pochwaliła, gdyż wszyscy byli potrzebni. Powiedziała im też o swoim zmartwieniu. Natychmiast Kwiecień usiadł na miejscu Grudnia i od razu zmieniła się pora roku – nastała wiosna. Dziewczynka zebrała pół koszyka fiołków, podziękowała Kwietniowi i pobiegła do domu.
Za trzy dni gospodyni znowu wysłała pasierbicę do lasu – tym razem po poziomki...Biedulka od razu pomyślała o miesiącach i, jak się spodziewała, znowu jej pomogli. Teraz Czerwiec usiadł na miejscu Grudnia - nastało lato. Sierotka prędziutko uzbierała pełny dzbanek poziomek i zaniosła je gospodyni. Macocha z córką zjadły je same, nie podzieliwszy się z ofiarodawczynią.
Za kilka dni zachłanna Darosława wysłała dziewczynkę po srebrne talary. Znowu więc zwróciła się o pomoc do braci Miesięcy. Grudzień poradził jej, żeby sobie nabrała węgielków z ogniska. Dziewczynka trochę obawiała się, że się jej fartuszek spali, ale w końcu przemogła strach i postąpiła według rady Grudnia. Do domu zaniosła srebrne talary, ale niezadowolona macocha posłała ją po więcej. Wyszła więc i już nie wróciła, została gospodynią u braci Miesięcy.
Nie doczekawszy się pasierbicy, chciwa Darosława wysłała własną córkę po talary. Ciepło ją ubrała, zaopatrzyła w prowiant i wysłała do lasu. Podobnie jak sierotka, córka złej macochy także spotkała braci Miesiączków, ale na ich grzeczną prośbę, by odgadła, kim są, zaczęła im wymyślać. Bracia rozgniewali się. Luty usiadł na miejscu Grudnia, ścisnął mróz, rozhulała się zamieć. Krnąbrna dziewczyna , nie mogąc znaleźć drogi powrotnej, brnąc po kolana w śniegu – zamarzła na śmierć.

No to tyle xD ^^

2

Odpowiedzi

2010-01-06T19:06:08+01:00
1. Wysłanie pasierbicy po fiołki
2. Spotkanie miesięcy
3. zamiana miesięcy
4powrót z fiołkami
5wysłanie po poziomki
6ponowne zamienienie miesięcy
7 powrót z fiołkami
8wysłanie po talary
9wzięcie węgli z ogniska
10powrót z talarami
11ponowne wysłanie po talary
12 zostanie u miesięcy pasierbicy
13 wysłanie córki po talary
14 spotkanie przez córkę miesięcy
15 . obrażenie miesięcy
16 ponowna zamiana
17 zamarznięcie córki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:25:20+01:00
1. Chęć pozbycia się pasierbicy.
2. Wysłanie dziewczyny po fiołki.
3. Pójście do lasu.
4. Spotkanie dwunastu mężczyzn.
5. Pytanie zadane przez mężczyzn.
6. Pochwała od sierotki.
7. Zwierzenie się mężczyznom.
8. Zmiana pory roku - nastała wiosna.
9. Powrót do domu.
10. Wysłanie pasierbicy po poziomki.
11. Zmiana pory roku - nastało lato.
12. Zebranie poziomek.
13. Powrót do gospodyni.
14. Zjedzenie poziomek przez macochę i córkę.
15. Wysłanie dziewczyny po srebrne talary.
16. Zwrócenie się o pomoc do braci miesięcy.
17. Rada grudnia.
18. Obawa dziewczynki.
19. Dostarczenie srebrnych talarów.
20. Wysłanie pasierbicy po więcej talarów.
21. Pasierbica gospodynią u braci miesięcy.
22. Wysłanie niechlujnej córki po talary.
23. Opieka macochy nad córką.
24. Znalezienie braci Miesiączków przez córkę.
25. Gniew braci.
26. Rozhulanie się zamieci.
27. Zgubienie drogi powrotnej.
28. Brnięcie po kolana w śniegu.
29. Zamarznięcie niechlujnej córki.