Odpowiedzi

2010-01-06T18:50:02+01:00
Gwara - pojęcie podrzędne do dialektu, język ludności wiejskiej używany na niewielkim terytorium kraju; pojęcia gwara używa się też w stosunku do środowiskowych odmian języka np. gwara uczniowska, studencka
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:51:03+01:00
Gwara (slang, żargon) - mówiona odmiana języka ogólnonarodowego (tzw. języka literackiego), posiadająca swoiste słownictwo, a często i odmienną frazeologię oraz artykulację.
Jeżeli spotykana jest w przekroju całej społeczności na danym terenie, to stanowi element podrzędny w stosunku do dialektu regionalnego - są to gwary ludowe i miejskie. W pozostałych przypadkach mamy do czynienia z gwarami środowiskowymi. Zapis gwary odbywa się z użyciem możliwości języka literackiego, lub co najwyżej języka dialektu.

Mam nadzieje ze pomoge ;)
11 4 11
2010-01-06T18:54:45+01:00
Gwara -
odmiana terytorialna języka ogólnonarodowego o swoistych cechach fonetycznych, leksykalnych, rzadziej morfologicznych i składniowych, charakterystyczna dla określonej grupy użytkowników.
43 4 43