Odpowiedzi

2010-01-06T18:51:21+01:00
W ogrodzie mandaryny były bażanty i króliki razem miały 35 głów i 94 nogi ile było bażantów a ile królików .??

x - ilość bażantów, y - ilość królików. Z treści zadania mamy układ równań
x+y=35 i 2x+4y=94.
Pierwsze równanie mnożymy stronami przez 2 i odejmujemy od drugiego. Otrzymujemy 2y=24, czyli y=12 i z pierwszego równania x=23.
Zatem bażantów jest 23, a królików 12.
;] ;] ;]
2010-01-06T18:54:24+01:00
X - ilość bażantów
y - ilość królików

x+y=35
2x+4y=94
y=35-x
2x+4(35-x)=94
y=35-x
2x+140-4x=94
y=35-x
-2x=-46|:(-2)
y=35-x
x=23
y=35-23

x=23
y=12

odp. Bażantów było 23 a królików 12.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T18:57:02+01:00
X- liczba bażantów
y liczba królików

4x+2y=94
x+y=35

4x+2y=94
x=35-y

4(35-y)+2y=94
x=35-y

140-4y+2y=94
x=35-y

140-2y=94
x=35-y

-2y=46 obu stronnie przez -2
x=35-y

y=23
x=35-23

y=23
x=12