Prostokąt o wymiarach 4cm i2,5cm jest planem działki budowlanej w skali 1:1000
a)Oblicz pole tej działki
b)Ile metrów bieżących siatki trzeba na ogrodzenia działki,jeżeli na działce jest brama o szerokości 2m i dwie furtki o szerokości 1m każda?
c)25 % działki zajmuje sad,a 10% ogródek warzywny
Oblicz ile m² zajmuje sad,a ile ogrodek
Pliss na dzisiaj !!!;[

2

Odpowiedzi

2010-01-06T19:20:22+01:00
A = 4 cm
b = 2,5 cm
P = a*b
Obw = 2a + 2b
obliczmy wymiar rzeczywisty
1:1000
1 cm na mapie = 1000 cm w rzeczywistości
1 cm : 10 m
a = 4 cm = 40 m
b = 2,5 cm = 25 m

a)
P = a*b
P = 40*25
P = 1000 m kw.

b)
Obw. = 2a + 2b
Obw = 2*40 + 2*25
Obw = 80 + 50
Obw = 130 m
odejmujemy 2 m na bramę, 2*1m na furtkę
130m - 2m - 2m = 126m

Odp: do ogrodzenia działki potrzeba 126 m siatki.

c)
25 % działki zajmuje sad
10% działki zajmuje ogródek warzywny

P = 1000m kw.

SAD
1000m kw. ----- 100%
xm kw. ---------- 25%

x = 1000*25/100
x = 250m kw.

OGRÓDEK WARZYWNY
1000m kw. ----- 100%
xm kw. ---------- 10%

x = 1000*10/100
x = 100m kw.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T19:22:21+01:00
4cm na 2,5cm w skali 1:1000
4dm na 2,5dm w skali 1:100
4m na 2,5m w skali1:10
40m na 25m w skali 1:1
a
P=a × b
P=40 × 25= 1000m2
b
40+40+25+25=130
130-2-1-1=126
c
25%liczby1000
100% -1000
25%-250

100%-1000m2
10%-100m2